dimecres, 16 de novembre del 2011

El nou Màster Universitari de Màrqueting (MUM) inaugurat per la UAB

El passat dijous, 10 de novembre, a les 6 de la tarda es va desenvolupar l'acte d'inauguració oficial de la 1a edició del Màster Universitari de Màrqueting (MUM) de la UAB.

L'acte va comptar amb la presència de membres del deganat de la facultat d'Economia i Empresa, part del claustre de professors del màster així com els alumnes del mateix, principals protagonistes de tota acció formativa.

Va obrir l'acte el Dr. Joan Clavera, degà de la Fac. Economia i Empresa, que va donar la benvinguda i va passar la paraula al vicedegà Dr. Joan Llonch, que també forma part del professorat del màster.

El Dr. Llonch va agrair a la coordinació del master i el professorat per l'esforç per posar en marxa aquest programa formatiu de postgrau, i alhora va felicitar als alumnes per la seva tria, indicant-los que estaven en el 3r programa de postgrau de màster de la UAB amb més alumnat.

Tot seguit va presentar al ponent, Sr. Xavier Argenté, enginyer industrial i CEO Gallina Blanca Star.


Dr. Joan Llonch, Dr. Joan Clavera i Sr. Xavier Argenté


El Sr. Xavier Argenté va agrair poder fer la primera lliçó inaugural d'aquest nou màster de màrqueting, i el seu principal propòsit és “compartir experiències i no fer una presentació formal i acadèmica”. Com ja va quedar clar a la seva presentació ell és enginyer industrial de formació i no pas de l'àmbit de màrqueting, tot i que sempre n'ha estat molt vinculat. També va dir que sempre ha estat molt vinculat al món de la multinacional i sobretot nordamericana.

Va fonamentar la seva xerrada en tres lliçons: el consumidor final és el "rei", el consumidor és "predictible" i és "disruptiu" amb innovació. Va dir que actualment les decisions es prenen per consens, només perquè no tothom ho veu del tot clar però ningú vol aixecar la veu per criticar. Va argumentar que les dades bàsiques de comportament del consumidor són similars a tot el món, i que només calen dades i anàlisi per comprovar-ho, i també va recordar que la innovació no és predictible.

El Sr. X. Argenté va oferir 3 preguntes constants bàsiques per a resoldre dubtes empresarials: Quota de mercat vs Resultats, Curt termini vs llarg, i Consumidor local vs global. Alhora va recordar als alumnes la necessitat cabdal, quan s'analitzen casos pràctics, que cal treure el soroll de fons i centrar-se en allò més important.

Pel que fa a la dicotomia Local vs Global va posar l'exemple d'ells mateixos, on Gallina Blanca està reconegut com a proveïdor lider de solucions culinàries. També va exemplificar una dicotomia com l'anterior, però aquest cop basada en “Alimentació vs Indústria”, i novament va posar a Gallina Blanca com exemple, ensenyant la piràmide de necessitats, on la base seria la Població i la part superior seria el Valor Afegit, i entremig trobaríem Necessitats alimentàries i Industrialització.

Va voler deixar molt clar que l'actual crisi influencia en els comportaments, i que els mercats són els consumidors de tot el món. Per acabar amb una conclusió: els consumidors són la força... i una recomanació: formar-se continuadament.

El Dr. Clavera, agraeix al Sr. X. Argenté la seva lliçó inaugural i s'adreça a tot l'auditori per desitjar un bon curs 2011-2012 i declarar-lo inaugurat oficialment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...