dimecres, 26 d’octubre del 2011

Tu, la teva feina i el Marketing

Quan tenia 16 anys, la Rebeca va treballar de pastissera . Va ser una època molt important en la seva vida. Encara no sabia que li apassionava el marketing ni que s’hi acabaria dedicant .
"M’agradava jugar a endevinar quin tipus de pastís comprarien els clients que entraven per la porta "
Resulta que la majoria de clients triaven el seu pastís en funció de la seva procedència. Els espanyols acostumaven a quedar-se els pastissos més grans. Els alemanys adoraven els pastissos de fruites i els francesos, els de xocolata.

Fruit d’aquesta experiència, va descobrir que la seva passió era el marketing i després d’haver estudiat Administració i Direcció d’Empreses (ADE), va decidir estudiar Investigació i Tècniques de Mercat (ITM).

I un cop acabada la carrera? Fem un màster? Treballem? Viatgem? Estudiem idiomes?


Si triem l’opció d’endinsar-nos en la jungla del món laboral, és molt important espavilar-se i intentar fer les coses de manera diferent. Tenir un perfil a Infojobs i enviar currículums és útil, però és el que fa tothom. Si volem resultats diferents, no podem fer sempre el mateix.
"Jo vaig posar al Google Maps, Agències de publicitat a Barcelona, i així vaig trobar una feina. La feina ja no és com fa 20 anys. Els nostres avis i els nostres pares començaven a treballar als 16 anys i s’han jubilat al mateix lloc "
"Si una feina no t’agrada, mou-te, canvia, encara que sigui per fer de becari. Vaig deixar la feina que tenia des de feia 4 anys per passar a ser becària i cobrar 3 vegades menys, però és que em volia dedicar al marketing"
I és que al final, de tot se n’aprèn, tota experiència suma i l’important és treballar en allò que t’interessa i que t’aporta valor.

I com destacar enmig d’una jungla plena de competència?
  1. Treballant en la nostra marca personal. En què som bons? Què sabem fer millor? Per què t'han d'escollir a tu i no a una altra persona? Si ets un bon comunicador i tens facilitat per escriure, escriure un bloc, per exemple, és una bona opció.
  2. Contactes, contactes i més contactes
  3. Prou de queixar-se. Ser pro actius. Aprendre, informar-te, llegir. Actuar.
Plataformes com Twitter, LinkedIn o Google+, ens obren les portes a un món d’informació i contactes que hem de saber aprofitar i gestionar. Poques mans han set les que s’han aixecat quan la Rebeca ha preguntat quantes persones tenien Twitter, i encara menys, no més de dos o tres persones, quan es tractava de Google Reader.
" A Twitter cada vegada hi ha més empreses oferint ofertes de feina. Si tens una entrevista i has buscat informació sobre l’empresa a internet, sempre pots dir alguna cosa a favor teu, que agradi a qui t’està entrevistant "

Un cop hem abandonat la por, la comoditis i ens hem menjat la competència de la jungla, és l’hora d’aprendre i de donar el millor de nosaltres mateixos, ja sigui treballant de community manager, fent publicitat o fent investigació de mercats.
"Al final, com en el cas dels pastissos, el més important és saber a qui et dirigeixes i quines plataformes són les més adequades"
Digues adéu als calimerismes.

Xerrada a càrrec de Rebeca Huerga pels alumnes de l'assignatura "Mercadotècnia II" (ITM) i pels alumnes del Màster Universitari en Màrqueting (MUM).
Dimarts, 25 d'octubre de 2011 - Sala d'Actes, Facultat d'Economia i Empresa, UAB.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...